Πως ξεκίνησαν όλα....

Είναι ξανθιά με τέλειες αναλογίες

Στέκεται με ζηλευτή άνεση, όσο ψηλά κι αν είναι τα τακούνια της. Δεν ασφυκτιά όσες ώρες κι αν μείνει κλεισμένη στο κουτί της. Ξέρει να μαγειρεύει, αλλά και να πιλοτάρει. Ονειρεύεται τον πρίγκιπα, όταν όμως τον βρει, δεν διστάζει να τον χωρίσει. Έχει κοινωνικές ευαισθησίες, αλλά λατρεύει και το shopping. Συχνά αναρωτιέται: «Άραγε θα βαρεθώ ποτέ να αγοράζω ρούχα;».

Γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου 1959 και όμως δεν μοιάζει να έχει περάσει μέρα πάνω από το πλαστικής τελειότητας πρόσωπό της. Η Μπάρμπι δεν είναι μια απλή κούκλα. Χάρη στο σχεδιασμένο μάρκετινγκ από την εταιρεία Mattel η οποία την εισήγαγε σε μια αγορά που δεν είχε δει άλλη όμοιά της στο παρελθόν, έχει καταλήξει να συγκεντρώνει όλα τα στερεότυπα της τέλειας γυναίκας.

Το 1945 το ζεύγος των Ρουθ και Έλιοτ Χάντλερ ένωσε τις επιχειρηματικές δυνάμεις του με τον οικογενειακό του φίλο Χάρολντ Μάτσον δημιουργώντας την εταιρεία Mattel, που έμελλε να μετατραπεί σε κολοσσό. Στα μέσα της δεκαετίας του 1950 η κυρία Ρουθ επισκέφθηκε την Ελβετία και ανακάλυψε τη γερμανικής προέλευσης κούκλα Lilli, η οποία ήταν εμπνευσμένη από ένα κόμικ του Ράινχαρντ Μπόιτιν, που δημοσιευόταν στην εφημερίδα «Die Bild».

Ξανθιά, καλλίγραμμη και γυναίκα καριέρας η οποία όμως δεν δίσταζε να χρησιμοποιήσει τους άνδρες προκειμένου να πετύχει τους στόχους της, η συγκεκριμένη κούκλα απευθυνόταν σε ενήλικο κοινό και ενέπνευσε τη Χάντλερ, η οποία επέστρεψε στην πατρίδα της αποφασισμένη να μεταλλάξει το γερμανικό όνειρο σε αμερικανικό: γνωρίζοντας ότι ως τότε στις ΗΠΑ κυκλοφορούσαν μόνο κούκλες με χαρακτηριστικά μωρού (baby dolls), αγόρασε τα δικαιώματα από τη γερμανική εταιρεία. Η Γερμανίδα Lilli πέθανε και η μετενσάρκωσή της πήρε το όνομα Μπάρμπι, όπως άλλωστε ονομαζόταν και η κόρη της κυρίας Ρουθ. Το σκεπτικό της εταιρείας ήταν να οπλίσει τα χέρια των κοριτσιών με μία κούκλα που θα τα ενέπνεε για το πώς ήθελαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν.

Η  πρώτη κουκλα Barbie.